Erhvervsstrategi

Livlig handelsgade med mangfoldigt udbud: Strategien fokuserer på at skabe en livlig handelsgade ved at tiltrække mange kunder og besøgende gennem et mangfoldigt udvalg af detailbutikker, spise- og drikkesteder. Målet er at skabe et levende og varieret miljø, hvor folk bliver overraskede og spændte på at udforske forskellige butikker.

Vægt på passioneret håndværk og lokale produkter: Strategien sigter mod at fremme butikker inden for alle brancher, der har værksteder, hvor passionerede håndværkere og producenter fremstiller deres egne varer. Hvis produktionen er baseret på lokale råvarer, betragtes det som en yderligere fordel. Der lægges vægt på autentiske og unikke produkter.

Prioritering af iværksætteri og nyskabelse: Strategien prioriterer både “start-ups” og “first movers”. Der er interesse for at tiltrække innovative iværksættere med skæve og sjove ideer, der kan bringe nyskabelse til gaden. Der søges efter butikker, der skiller sig ud enten ved måden, de sælger på, eller ved at tilføre et nyt twist til deres produkter eller branche.

Engagement og autenticitet: Det er vigtigt, at butiksejerne selv er til stede i deres butikker. Dette skaber en høj grad af engagement og autenticitet, som er med til at skabe den ønskede atmosfære i Jægersborggade.

Bæredygtighed og lokal forankring: Strategien prioriterer butikker og erhvervsdrivende, der vægter økonomisk, miljømæssig og social bæredygtighed. Der lægges vægt på lokal forankring, samarbejde og engagement for at fremme den lokale økonomi, det lokale miljø og kulturliv i Jægersborggade.